۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۱۰

در پی دریافت جایزه ادبی پولیتزر؛

فروش «سهره» در بازار کتاب آمریکا دوبرابر شد

فروش «سهره» در بازار کتاب آمریکا دوبرابر شد

رمان «سهره» نوشته دونا تارت برنده جایزه ادبی پولیتزر 2014 پس از دریافت این جایزه، فروشی دو برابری را در بازار کتاب آمریکا تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پابلیشرز ویکلی، رمان «سهره» نوشته دونا تارت و برنده جایزه ادبی پولیتزر یک هفته پس از دریافت این جایزه، شاهد دو برابر شدن آمار فروش خود شده است. 

این کتاب در یک هفته گذشته فروش 15 هزار نسخه‌ای را ثبت کرد در حالی که در هفته قبل از اهدای جایزه ادبی پولیتزر آمار فروش آن 7 هزار نسخه بود و به این ترتیب آمار فروش این کتاب رشدی 113 درصدی را به دست آورد.

به گزارش لیتل براون ناشر این کتاب، «سهره» از زمان انتشارش تا کنون نزدیک به یک میلیون و 500 هزار نسخه فروش را به دو صورت چاپی و کتاب دیجیتال ثبت کرده و فروش چاپی آن تاکنون 407 هزار نسخه بوده است. قرار است چاپ جدیدی از این کتاب در تیراژ 150 هزار نسخه دوباره به بازار بیاید.

این آمار نشان می دهد «سهره» پیش از دریافت جایزه پولیتزر نیز کتابی مورد توجه بود، و با این حال هنوز در حال افزایش آمار فروش خود است.

کتب «پسر استاد یتیم» نوشته آدام جانسون که سال پیش به عنوان برنده پولیتزر انتخاب شد، با اعلام این خبر با رشد فروش 500 درصدی روبه رو شده بود، اما در نهایت 180 هزار نسخه فروش کرد.

با این حال رمان «سهره»  پرفروش ترین برنده پولیتزر از سال 2009 تاکنون بوده است. در سال 2009 «اولیو کیتریچ» 994 هزار نسخه چاپی فروش کرد. «چینی بندزن‌ها» نوشته پل هاردینگ برنده سال 2010 در مجموع 413 هزار نسخه چاپی فروخت و «بازدید از جوخه دست و پا چلفتی‌ها» نوشته جنیفر اگان در سال 2011، در مجموع 408 هزار نسخه فروش را ثبت کرد. در سال 2012 پولیتزر ادبی برنده ای نداشت.

در مجموع برنده جایزه ادبی پولیتزر از میان پنج بخش ادبی این جوایز با استقبال بیشتری روبه رو می شود. «تام ریور: داستان علم و رستگاری» نوشته دان فاگین برنده جایزه غیرداستانی سال 2014 آمار فروشش از 10 نسخه به 162 نسخه رسید این کتاب که از انتشارات بتنام بوکز است، درباره شهر کوچک نیوجرسی که با آلودگی های صنعتی و سرطان تهدید می شود نوشته شده است و  تا به امروز در مجموع 6266 نسخه فروش را ثبت کرده است.

برنده بخش تاریخی نیز با عنوان «دشمن داخلی: بردگی و جنگ در ویرجینیا، 1832-1772» نوشته آلن تیلور آمار فروشش از 27 نسخه به 433 نسخه رسید و در مجموع تاکنون 3375 نسخه فروش را ثبت کرده است.

«سه بخش» سروده ویجای سشادری برنده بخش شعر نیز از 11 نسخه به 81 نسخه فروش رسید و در مجموع از این مجموعه شعر 353 نسخه به فروش رسیده است.

مگان مارشال نیز با «مارگارت فولر» در بخش بیوگرافی برنده جایزه پولیتزر شد و آمار فروشش از 62 نسخه به 387 نسخه رسید و در مجموع اندکی بیش از 5 هزار نسخه فروش داشته است. 

کد خبر 2279031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha